Wednesday, April 13, 2011

Debatmøde om fremtidens forskning og undervisning på universitetet

Fremtidens forskning og undervisning på universitetet

Får du for lidt ….. undervisning

Kom og debattér kvaliteten af det, dit studie putter i hovedet på dig. For mens regeringen lover os uddannelse i verdensklasse, dikterer universitetsloven en forsknings- og økonomisk strategi for universitetet - og med de største bevillinger følger krav om samarbejde med erhvervslivet. Hvor stiller det dig som studerende? Vil du også i fremtiden få forskningsbaseret undervisning eller snarere industri-dikteret erhvervsvejledning? Kom og hør studerendes, universitetets og erhvervslivets bud på konferencen "Fremtidens forskning og undervisning". Der vil være kaffe, vand og kage til de fremmødte.

Hvad: Konference "Fremtidens forskning og undervisning", åben for alle.

Hvor: 'Salen' i Studenterhuset, Købmagergade 52, 1150 Kbh K.

Hvornår: 14. april fra kl. 14-17

Tilmelding: Ikke nødvendig, men send gerne en mail til Nanna.Heinz@gmail.com af hensyn til kagens størrelse, eller meld dig på www.facebook.com/fremtidens forskning og undervisning

Program

14.00 Velkommen v. studenterpræst Nicolai Halvorsen

14.15-15.15: 3. oplæg a ca. 20 min

Professor. Dr. Phil. Peter Harder:
forskningens og undervisningens vilkår i lyset af Universitetsloven af 2003 med senere ændringer og tilføjelser.

Cand. Scient, ph.d. Tom Børsen Hansen (AAU.Cph):
Undervisningens vilkår på Universitet i dag og i fremtiden -

Cand.teol. ph.d. Anna Vind (KU):
Ideal og realitet I nutidens universitetsundervisning. Erfaringer fra et adjunktpædagogikum.

15.15-15.30 Pause

15-30-17: Paneldebat om fremtidens forskning og undervisning på de danske universiteter.
Panel:
Magnus Pedersen DSF, stud. Samf KU
Charlotte Rønhof (DI)
Lektor dr. Phil. Sune Auken ( KU)

Arrangør:
Scient og Studenterpræsten på Sund og Nat. Nicolai Halvorsen
Københavns Universitet
Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet
Blegdamsvej 3b,
2200 København N
lok. 15.2.1
TEL 353 27094
MOB 28 75 70 94
www.studenterpraesterne.ku.dk

No comments:

Post a Comment